Programma

| REIS | UITRUSTING | LANDINFORMATIEFAQCONTACT |

Opzet van de reis: let op deze planning is nog niet definitief!

Dag 1: Ontmoeting en nadere kennismaking in Isafjördur.
Dag 2: We maken per boot de oversteek naar Adalvik (Hornstrandir) en beginnen aan onze wandeling. We lopen vandaag langs de kust in noord-oostelijke richting naar Latravik. Hier zullen we ergens een plek voor onze tent gaan zoeken.
Afstand +/- 9km; tijd: 3 uur exclusief pauzes en foto momenten.
Dag 3: We gaan in oostelijke richting het binnenland in. We gaan via de trollenpas. Afhankelijk van ons tempo en het weer kunnen we naar de top (502m) in de buurt van de pas. Vanaf het hoogste punt van deze omgeving hebben we een prachtig uitzicht op de zee en onze omgeving. We lopen door tot Porleifsdalur.
Afstand +/- 12km; stijgen +/- 500m; dalen +/- 500m; tijd: 6 uur exclusief pauzes en foto momenten.
Dag 4: We doorkruisen vandaag een landtong, al snel gaan we de steile pas over en lopen richting Kjalararnupur. Via de tweede pas van de dag dalen we af naar zee en slapen in de buurt van Kjaransvik. Onderweg komen we talloze aangespoelde boomstammen tegen. De boomstammen komen helemaal vanuit Rusland!
Afstand +/- 10km; stijgen +/- 600m; dalen +/- 600m; tijd: 6 uur exclusief pauzes en foto momenten.
Dag 5: Vandaag hebben we een lange dag te gaan, via de passen Skal en Atlaskatd lopen we weer naar zee. Nog even een lastige passage om de klif over te komen en dan zijn we in Höfn. Hier slapen we op een zeer primitieve camping waar ook de park ranger "woont".
Afstand +/- 12km; stijgen +/- 400m; dalen +/- 400m; tijd: 6 uur exclusief pauzes en foto momenten.
Dag 6: Hornbjarg, waarschijnlijk de mooiste vogelklif van IJsland, als het me lukt gaan we deze dag op pad met de Park Ranger van Hornstrandir. Hij neemt ons mee en zal vertellen over de vogels die we gaan zien. Anders gaan we natuurlijk zelf opzoek naar de vogels en fantastische uitzichten op de Hornbjarg! We slapen op dezelfde camping.
Afstand +/- 16km; stijgen +/- 350m; dalen +/- 350m; tijd: 8 uur exclusief pauzes en foto momenten. (dag zonder zware rugzak)
Dag 7: Vandaag steken we het hele schiereiland over, waarbij we vele grote en kleine rivieren oversteken. Via de pas Hafnarskard lopen we terug naar Veidileysufjordur waar de boot ons in het begin van de avond zal ophalen.
Afstand +/- 13km; stijgen +/- 530m; dalen +/- 530m; tijd: 7 uur exclusief pauzes en foto momenten.
Dag 8 (Deze dag is geen onderdeel meer van de begeleide trektocht) Nadat we gisteren laat terug zijn gekomen in Isafjördur, zullen we vandaag alweer afscheid van elkaar nemen.
Tijdens deze tocht zijn we volledig zelfvoorzienend, alles wat we nodig hebben nemen we zelf mee, dus ook ons eten. We wandelen per dag ongeveer 6 tot 8 uur, dit is met alle bagage redelijk pittig. Gelukkig is het per dag maar 1 tot 2 uur donker dus hebben we genoeg daglicht. ;-)

Avontuurlijke wandelreizen, trekkings en workshops